Praha leden 2024
Změnit trh se suplementy a pomoci lidem efektivně a bezpečně doplňovat důležité látky – takový cíl si v roce 2020 stanovil český startup Trime, výrobce doplňků stravy, které se maximálně přibližují potravinám nejvyšší kvality. V roce 2023 se firmě navzdory 6% propadu českého e-commerce trhu podařilo vyrůst na dvojnásobek a navýšit prodej z měsíčního předplatného o 412 %. V čele nejpopulárnějších suplementů se umístila dětská řada suplementů, novinka loňské sezony. V letošním roce hodlá Trime přinést na český trh například osobní testy a mobilní aplikaci pro přesnější suplementaci, rozšířit tým a nadále posilovat své produktové portfolio.
„Loňský rok pro nás byl mimořádně pozitivní. Podařilo se nám udržet kontinuální růst a přinést na trh několik nových produktů, zejména dětskou řadu suplementů. Je vidět, že navzdory zdražování ve všech segmentech trhu si lidé svého zdraví cení a nepřestávají do něj investovat,“ komentuje uplynulý rok Michal Kočí, spoluzakladatel a CEO Trime.
Recesi navzdory
Jak informoval eCommerce Insider nákupního rádce Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK), zakončila česká e-commerce rok 2023 s obratem 182 miliard korun. Zaznamenala tak meziroční pokles o 6 %. Navzdory celotržním výsledkům se Trime podařilo zvýšit prodeje svých suplementů o 100 %. Prodej z měsíčního předplatného, které Trime svým zákazníkům nabízí od roku 2022, se od roku 2023 zvýšil dokonce o 412 %.
„Nárůst popularity měsíčního předplatného nás těší nejen z ekonomického hlediska. Je pro nás důkazem, že se nám daří naše zákazníky edukovat o důležitosti pravidelné kvalitní suplementace,“ říká Kočí.
Kvalita jako standard
Růst českého startupu v uplynulém roce zpomalily logistické problémy, ale také zaměření na produkt. Trime totiž při vývoji suplementů hledá takové suroviny, které maximalizují potenciální zdravotní benefity. Při výrobě využívá pouze přírodní suroviny, a to i jako alternativy pro běžnější syntetická aditiva.
„Vyvinout nový produkt nám trvá měsíce i roky. Například nalézt vhodnou formu vitaminu E a optimálního dodavatele nám trvalo bezmála 18 měsíců. Při vývoji studujeme zejména vstřebávání, ale i potenciální obsah škodlivých látek, jako jsou těžké kovy či toxický ethylenoxid. Ty totiž mohou suplementy kontaminovat a při dlouhodobé konzumaci způsobit uživateli vážné zdravotní komplikace. Proto podrobujeme naše produkty vlastním laboratorním testům a ověřujeme nezávadnost u všech částí dodavatelského řetězce,“ vysvětluje Kočí.
V loňském roce uvedl Trime na český trh šest nových produktů, mezi nimi i dětskou řadu suplementů. Právě doplňky stravy pro děti se umístily mezi nejpopulárnějšími produkty loňského roku. Prodejům dále dominoval zejména multivitamin F20, Omega-3 nebo antioxidační směs ProLife, další novinka loňského roku. V letošní sezoně Trime hodlá obohatit své portfolio o multivitamin pro těhotné ženy a přírodní formy minerálů, vitaminů skupiny B nebo železa.
Na míru každému
Společnost Trime také usiluje o to, aby uživatelé suplementů mohli důležité látky doplňovat cíleně a na míru vlastním potřebám. Průzkum, který firma provedla v průběhu podzimu 2023 na vzorku více než 10 tisíc respondentů, totiž ukázal, že nadpoloviční většina Čechů nezná svou hladinu vitaminu D, drtivé procento z nich o ní není přesvědčeno u svých dětí. Z toho důvodu hodlá Trime v letošním roce přinést na trh osobní testy nutrientů.
„Nejúčinnější suplementace je taková, kterou máte plně ve svých rukou. Proto chceme uživatelům doplňků stravy přinést nástroje, které je snadno a rychle seznámí s tím, v jaké míře je nutné konkrétní živiny suplementovat. Věříme, že tento přístup pomůže našim zákazníkům posunout suplementaci na vyšší úroveň a dosáhnout očekávaných zdravotních benefitů,“ vysvětluje Kočí.
Trime je první ryze český startup s vlastní výrobou prémiových výživových doplňků pro prevenci chorob a celkové zdraví člověka. Soustředí se na kvalitu a účinnost zvolených ryze přírodních surovin i kontrolu nad výrobním procesem bez plnidel a příměsí. Od svého vzniku v roce 2020 uvedl Trime 12 vlastních produktů na dva evropské trhy. Ve vlastním podcastu se formou rozhovorů s odborníky věnuje tematice zdraví, výživy, suplementace, pohybu či spánku. Základním kamenem filozofie Trime je výroba prostřednictvím nejpokročilejších technologií dle vlastních přísných standardů – ty zákonné vizi startupu nedostačují. Pro Trime zkratky ke zdraví neexistují, a proto všechny produkty tvoří na území EU, na základě vlastního důkladného výzkumu a ve spolupráci s odborníky. Do poslední molekuly.