Udržitelný byznys myslí na víc než na uhlíkovou stopu. Za půl roku jsme ušetřili téměř půl tuny skleněného odpadu

7.1.2025

Tiskové zprávy

Praha červenc 2024

Ukázat českým podnikatelům, jak budovat udržitelný byznys – o to usiluje český startup Trime vyvíjející doplňky stravy, které se svým složením blíží skutečným potravinám nejvyšší kvality. S cílem maximalizovat udržitelnost svého byznysu vypracoval Trime ve spolupráci s VŠCHT detailní analýzu environmentálního dopadu svých obalů a dalších faktorů jako počet kapslí v jednom balení, jeho velikost nebo typy použitých materiálů. Na základě studie optimalizoval výrobu, ve které snížil environmentální dopad balení o třetinu, snížil cenu produktů o 6 % a ušetřil za půl roku 433 kilogramů skleněného odpadu. 


„V Trime je pro nás udržitelnost jednou z klíčových hodnot. Naším dlouhodobým cílem je minimalizovat dopad na životní prostředí v každém kroku našeho podnikání – od výroby suplementů přes výběr dodavatelů až po distribuci. Nevěříme však na jednoduchá opatření, jejichž účinek je spíše marketingový. Soustředíme se na skutečná, daty podložená a komplexní opatření, která mají pro životní prostředí reálný přínos,“ vysvětluje přístup k udržitelnosti Michal Kočí, spoluzakladatel a CEO Trime.

Snížení environmentálních dopadů o třetinu

Startup se v loňském roce, ve spolupráci s pražskou Vysokou školou chemicko-technologickou, pustil do rozsáhlé analýzy environmentálních dopadů distribuce. V rámci analýzy hodnotil tři různé způsoby přepravy, vzdálenost, typy obalových i přepravních materiálů nebo počet kapslí v jednom balení. Ukázalo se, že změna počtu kusů kapslí na dvojnásobek pomohla snížit environmentální dopad logistiky o třetinu. Za půl roku se startupu také podařilo ušetřit téměř půl tuny skleněného odpadu. 

„Ačkoli jsme předpokládali, že nejvýznamnějším faktorem bude doprava, zjistili jsme, že je ze všech studovaných ten nejméně podstatný. Zvýšením počtu kapslí jsme dosáhli nejen environmentální úspory, ale i 6% zlevnění našich produktů. Věřím, že náš přístup inspiruje mnoho dalších firem, kterým záleží na tom, aby byl jejich byznys co nejudržitelnější,“ dodává Kočí. 

Zanechat dotaz

Upozorňujeme, že komentáře musí být před zveřejněním schváleny.