Do doplňků stravy dostávají přírodu. Nyní čeští Trime hlásí 70% nárůst prodejů, plánují expanzi do zahraničí i vlastní výrobu

14.3.2025

Tiskové zprávy

Praha 13. března 2025 – Vyvinout doplňky stravy, které se budou svým složením maximálně blížit skutečným potravinám nejvyšší kvality a pomohou lidem bezpečně doplnit chybějící živiny –  takový cíl si před pěti lety vytyčil český startup Trime a jeho zakladatelé – podnikatel Michal Kočí spolu s nutričním specialistou Jakubem Přibylem. Dodnes uvedl Trime na trh celkem 18 produktů, včetně specializovaných řad pro děti nebo těhotné ženy. Nově česká firma hlásí 57% meziroční nárůst obratu, 68% nárůst prodejů formou D2C (direct-to-customer) na českém trhu a 70% na slovenském. O téměř 140 % vzrostl i prodej produktů formou předplatného. S novou identitou, která vzešla z kompletního rebrandingu, plánuje Trime v letošním roce zamířit na nové evropské trhy nebo se pustit do vlastní výroby. 


„Uspěchaný životní styl, každodenní stres i nadmíra ultrazpracovaných potravin – to je jen část negativních vlivů, kterým je člověk v dnešní době vystaven. Z těchto a mnoha dalších důvodů nyní prakticky neexistuje možnost, abychom životně důležité látky dodávali svému tělu pouze z běžné stravy. Valné většině populace proto nezbývá nic jiného, než tyto látky efektivně suplementovat. I nad suplementací bychom však měli přemýšlet stejně jako nad stravováním a užívat nejen účinné, ale v dlouhodobém horizontu bezpečné produkty. Proto ve svých produktech používáme převážně přírodní suroviny a vyhýbáme se jakémukoli průmyslovému zpracovávání, které by suplementy nutričně znehodnotilo,“ vysvětluje filozofii startupu Trime jeho spoluzakladatel a CEO Michal Kočí.


Přírodní doplňky stravy táhnou

Desetičlennému týmu se za loňský rok podařilo navýšit prodeje na českém trhu formou D2C (direct-to-customer) o 68 %, na slovenském o 70 % a meziročně navýšit obrat o 57 %. Významnou část příjmů Trime tvoří předplatné – ty českému startupu vzrostly v Česku ve srovnání s předchozím rokem o 138 %, na Slovensku o 127 %. 


„K předplatnému svoje zákazníky dlouhodobě motivujeme, a to nejen z důvodu finanční úspory. Věříme totiž, že jedině pravidelná suplementace má potenciál přinášet lidskému tělu očekávané benefity. Ze stejného důvodu se neúčastníme ani pravidelných slevových akcí jako Black friday, protože chceme, aby lidé zařadili suplementaci do svého životního stylu přirozeně a neinklinovali k jednorázovým nákupům,“ komentuje Kočí. 


Multivitamin ve dvou kapslích 

Posledním produktem, který Trime na sklonku roku 2024 uvedl na trh, byl multivitamin na bázi whole food, který se svým složením přibližuje skutečným potravinám. Například jako zdroj jódu nevyužívá osvědčený jodid draselný, nýbrž mořskou řasu, která v sobě tento minerál přirozeně kumuluje. Navíc obsahuje i další bioaktivní látky, které společně působí ve vzájemné synergii a poskytují lidskému tělu vyšší nutriční potenciál než izolované a purifikované formy živin. Suroviny obsahující danou látku jsou při výrobě například pouze sušeny a pomlety. 


„V suplementačním průmyslu je běžné, že zdrojová surovina prochází řadou technologických kroků, která vyžaduje použití syntetických aditiv. Zákazník se o nich ale na etiketě obvykle nedočte. Tento postup se nám však díky moderním technologiím podařilo obejít,“ popisuje Jakub Přibyl, produktový vývojář a spoluzakladatel Trime. 


Multivitamin se navíc skládá ze dvou různých kapslí – prachových a tekutých. To z toho důvodu, že některé látky spolu mohou vzájemně interagovat, a nemusejí být proto stabilní po celou dobu expirace. Některé látky, jako vitaminy rozpustné v tucích, dosahují nejvyšší stability v prachové podobě. Naopak látky olejového charakteru, typu beta karoteny, budou zákazníci užívat formou tekuté kapsle. Trime se tím také snaží přiblížit původním formám obsažených látek, ve kterých se běžně vyskytují v přírodě. 


„Abychom udrželi jednotlivé složky multivitaminu stabilní v jedné kapsli, museli bychom se spolehnout na nežádoucí aditiva nebo technologické kroky. Rozdělením produktu do dvou kapslí se této nutnosti zbavujeme,“ dodává Kočí.


Nový design, expanze i vlastní výroba

Kromě nových produktů prošel český startup i kompletním rebrandingem. Ten zahrnoval jak nový design, tak především redefinici směřování společnosti, která cílí na maximální přirozenost a bezpečnost v suplementaci. 


„V Trime chceme přinášet změnu v oblasti osobní prevence a nabídnout lidem podporu, kterou potřebují, aby mohli lépe čelit nástrahám moderního života, z něhož se důležité nutrienty vytrácejí. Nejsme zastánci biohackingu a tlaku na maximální výkonnost těla za každou cenu. Věříme naopak v návrat k základům zdravého životního stylu a v pečlivý výběr těch nejčistších přírodních surovin s maximálním nutričním potenciálem,“ doplňuje Kočí. 


V letošním roce plánuje Trime vyvézt své produkty poprvé za české hranice a expandovat na maďarský a španělský trh. Kromě toho zvažuje i spuštění vlastní výroby. „Svoje produkty se snažíme stále inovovat a hledáme technologické cesty, jak toho dosáhnout. Často však zjišťujeme, že nám dodavatelé tyto možnosti nenabízejí. Abychom proto mohli tyto produkty uvést na trh, musíme se spolehnout na vlastní výrobu, a to od získání vstupních surovin až po jejich zpracování,“ uzavírá Kočí.

Zanechat dotaz

Upozorňujeme, že komentáře musí být před zveřejněním schváleny.